Marți, pe 27 octombrie, mă voi întâlni probabil cu toți reprezentanții agențiilor de turism de la care NU am primit în niciun an oferta dorită. Sper. Sper că vor veni la eTravel Conference să învețe cum să comunice mai bine. Asta cred eu că le lipsește în primul rând.

În fiecare an sunt cea care trebuie să găsească o destinație accesibilă familiei mele, doi copii și doi adulți, care să fie distractivă și să ne alimenteze cu energie și amintiri frumoase. Până anul trecut începeam prin a trimite specificații clare unor agenții. Dar clare! Sunt tipicară până la Dumnezeu când spun ce vreau, pentru că nu doresc mai apoi să-mi pierd timpul citind oferte nepotrivite. Dar ajungeam de fiecare dată să-mi pierd timpul și, tot de fiecare dată, se întâmpla ca după ce primeam cu totul altceva decât solicitam, să găsesc scotocind internetul oferte mai bune. Mult mai bune, de fapt. Și chiar să ajung să am de unde alege.

Anul trecut la eTravel Conference, Francois Pellegrin – Channel Sales Manager, Online and Leisure în cadrul Amadeus puncta ca tendință predictibilă pentru următorii ani în turism și turism online, consumatorii din ce în ce mai avizați, mai exigenți. Anul trecut eu nu am mai contactat nicio agenție de turism, dar am avut o vacanță minunată pe cont propriu. Și tot anul trecut s-a spus singurul adevăr care ar trebui să conteze: „Românul vrea să cumpere bine, ieftin și la cald.” Vrea, dar poate? Cum au speculat agențiile de turism în 2015 această realitate, sunt foarte curioasă să aflu marți.

Din punctul meu de vedere, turismul este o industrie de research și negociere. Dar care se susține prin comunicare, marketing, managementul situațiilor de criză și multe altele, peste toate fiind necesară o doză consistentă de fler. Da, un profesionist din turism trebuie să știe multe, foarte multe, însă și satisfacțiile sunt uriașe și nu neapărat financiar: industria asta face oamenii fericiți!

happy people

În plus, este imperativ ca în 2015 să fii capabil să înțelegi comunicarea din mediul digital. Și nu se prea întâmplă. În continuare aproape toate site-urile de la noi după ce te îndoapă vizual cu imagini și cu informații, te obligă să dai cel puțin un telefon. Telefon care, din păcate, de cele mai multe ori este tot pierdere de timp, pentru că agentul îți recită ceea ce tocmai ai citit. Și eu nu mai vreau asta. Ca turist mi se pare că în turismul .ro e o dezordine care îndepărtează foarte mult clientul atât de agențiile de turism, cât și de agentul de turism căruia parcă nu-i pasă că este treptat înlocuit prin evoluția tehnologiei și mediului social virtual. Câți agenți de turism mai are astăzi o agenție de turism din România, comparativ cu anii în care internetul nu era Dumnezeu?

Merg la eTravel și pentru a întâlni oamenii din industrie pe care nu am avut norocul să îi găsesc încă. Sunt sigură că există. Și sunt și foarte curioasă ce probleme vor pune bloggerii de travel, o nișă care se maturizează frumos, dar care mă miră că există, în condițiile expuse. Nu știu cum reușesc ei să se orienteze în turismul de la noi, dar vreau să aflu cât mai repede! Și să fur.

Ce mă bucură cel mai mult este că eTravel Conference își propune că creeze o punte între industria turismului și mediul online, aliniată cerințelor și tehnologiei. Este absolut necesară această punte, pentru că, repet, ca turist am fost nevoit să-mi creez eu o punte care să mă ducă unde și cum îmi doresc, ceea ce nu e tocmai în regulă dacă vorbim de o industrie întradevăr. Și vorbim, totuși, la capitolul bani. Doar că flerul meu spune că se fac mulți, în continuare, din excursiile low budget, cele cu autocarul și miliarde de locuri de vizitat, unde stai puțin și nu te prea interesează în ce condiții. Familiile care vor să cheltuiască decent pentru călătorii decente, nici ieftine dar nici de lux, au puține variante de fapt și aleg de multe ori să meargă pe cont propriu. Poate încă nu se resimt ca fiind o pierdere pentru industrie. Voi întreba asta și vă spun după, cu tot cu semne de punctuație, în calitate de blogger oficial însă. Ca turist, am criticat destul.

Marți, la Crowne Plaza Hotel din București, TripAdvisor prin Mariya Lukavska, Account manager CPC Central and Eastern Europe, va sta față în față cu industria hotelieră locală, cu managerii de marketing care pot învăța cum își pot îmbunătăți aprecierile pe cunoscutul site. Aprecieri care sunt ceva indispensabil astăzi, căci și word of mouth este tot parte din industrie.

Evenimentul este structurat sub forma a două conferințe, construite pe paralela prezent-viitor în turism, urmate de o serie de trei seminarii, desfășurate concomitent. Lista completă a vorbitorilor invitați la aceasta ediție poate fi găsită pe site-ul oficial al evenimentului – www.2015.etravelconference.ro. SEO, Facebook, Blogging, Event Management, Google, Mobile sunt temele workshop-ului intensiv Travel Marketing 360 destinat agențiilor de turism. Și la acest workshop sper să fie înghesuială și în picioare! Vă puteți, nu vă puteți, dacă lucrați în turism TREBUIE să vă înscrieți AICI.

Organizatorul eTravel Conference, a patra ediție, ce se va desfășura marți 27 octombrie 2015 la Crowne Plaza Hotel din București, este Evensys.