Investițiile în publicitatea radio au crescut în primul semestru din 2015 cu 13%, ajungând la o valoare de 86 milioane EUR (ratecard), comparativ cu același interval al anului 2014 – potrivit celor mai recente rezultate publicate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Această creștere arată că la nivelul investițiilor în publicitatea radio se continuă trendul ascendent început în anul 2013.

 

evolutie semestriala radio

 

Numărul clienților de publicitate care au investit în radio în prima jumătate a lui 2015 a rămas constant comparativ cu începutul lui 2014, dar a crescut numărul campaniilor.

Industrii care au investit în publicitatea radio

Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investiții în publicitatea radio în primul semestru al lui 2015 sunt reprezentate de piața farmaceuticelor și de segmentul de retail. Creșterea a fost influențată mai ales de activitatea de comunicare a companiei de farmaceutice Zdrovit, care pentru primul semestru al lui 2015 a alocat un buget de aproximativ 22 milioane euro (valoare ratecard), precum și de intensificarea comunicării de către magazinele online, în special Emag care s-a remarcat nu doar prin volumele investite, ci și printr-o creștere considerabilă în raport cu 2014 (peste 180%).

evolutie industrii radio

 

Radiourile cu cel mai mare volum de investiții în publicitate

Kiss FM, Radio ZU și Europa FM sunt pe primele locuri în ceea ce privește atragerea investițiilor în publicitatea radio, în prima jumătate a anului 2015. Kiss FM, aflat pe prima poziție, a cumulat volume de peste 18 milioane euro (valoare ratecard). Radio România Actualități se află pe locul 6, între Radio 21 și Pro FM.

 

volume statii radio

 

În Studiul de Audienţă Radio, valul de primăvară, realizat în perioada 12 ianuarie – 26 aprilie 2015, cifrele arătau așa:

publicitate radioAșadar Magic FM este singura stație care a reușit să recupereze un loc, în timp ce celelalte radiouri staționează pe pozițiile din primul trimestru.

 

* Monitorizarea investițiilor în publicitate (MIP) este studiul realizat de BRAT începând cu 2011 care pune la dispozitia pieței de media și de publicitate informații complete despre campaniile publicitare desfășurate în cadrul publicațiilor tipărite, emisiilor stațiilor radio, site-urilor web și locațiilor OOH. Monitorizarea este realizată pe bază de standarde și metodologii create și acceptate de industria de media și publicitate.