Fractl și Buzzsumo au finalizat în octombrie a.c. un raport prin care au analizat care sunt cele mai discutate publicații în online și cum reușesc creatorii de conținut să-și determine cititorii să le viralizeze articolele. Datele au fost acumulate timp de șase luni și se bazează pe 2,6 miliarde de share-uri pentru 1 milion de articole din 190 de publicații. Acestea au fost urmărite pe cele mai importante cinci rețele sociale: Facebook, Twitter, Google+, Pinterest și LinkedIn.

Concluzii și observații

94% dintre publisherii incluși în acest studiu au avut aproape de 50 de milioane de share-uri

93% dintre publisheri au reușit o medie de 5000 de share-uri pe articol

Câțiva dintre aceștia reușesc performanțe notabile în a-și promova articolele și a genera engagement, dar niciunul nu a reușit să aibă o prezență masivă pe toate rețelele incluse în studiu. De exemplu, BuzzFeed a ajuns la un procent de 15% din totalul share-urilor analizate, dar majoritatea vin de pe Facebook și Pinterest.

Top 5 publisheri pe Facebook, Twitter, Google+, Pinterest și LinkedIn

Fractl and Buzzsumo 2014

Top rețele sociale din punct de vedere al share-urilor

81,9% din share-urile analizate sunt pe Facebook, iar, la o distanță mare, locul doi este ocupat de Twitter cu 8,6% shares.

social-publishers-fractl-071014

Capitolul EMOȚIE

greatesthappiesthilariouscutest sunt cele mai des întâlnite adjective în majoritatea articolelor share-uite;

understandknowprovebelieve sunt cele mai întâlnite verbe în titlurile publisherilor virali în social media, conform studiului amintit;

tonul negativ este utilizat în special în head-urile publicațiilor de știri – CNN, Daily Mail, Fox News, the New York Times, the Blaze, the Guardian, USA Today și Washington Post;

BuzzFeed și Upworthy folosesc un ton neutru, iar Mashable folosește cele mai optimiste, pozitive titluri.

sursa marketingprofs.com