Top Social Brands 2016 – ce este un social brand de top în 2016?

Revista Biz a lansat ieri a opta ediţie a Top Social Brands, topul brandurilor cu cea mai puternică prezenţă în social media. Este un top ce reuneşte 75 de branduri active în social media, din peste 150 de companii înscrise.

Atenție! Companii înscrise!

Companiile înscrise sunt apoi analizate luându-se în calcul toate tipurile de activităţi care pot fi desfăşurate pentru promovarea în social media: blog de companie / blog de brand, Campanii pe bloguri, Campanii cu videobloggeri, Pagină de Facebook / Campanii pe Facebook / Aplicaţii, Cont de Instagram, Cont de Twitter, Cont LinkedIn de companie, Proiecte speciale video, Site-uri de user-generated content, Cont Google+, Iniţiere sau susţinerea unor evenimente dedicate blogosferei sau mediilor sociale, Activităţi de customer care şi de recrutare prin intermediul social media, Acţiuni de endorsare a campaniilor din social media pe TV sau alte medii tradiţionale, Conturi pe alte reţele sociale – Snapchat, Tumblr, Periscope sau Flickr.

Aceste detalii sunt importante pentru a înțelege diferențele apărute în acest top, de la an la an. Iar în această a opta ediție a topului au fost câteva suișuri și coborâșuri care se explică exact prin aceste detalii.

Top Social Brands 2016 a rezultat în urma ponderării rezultatelor înregistrate de branduri după cum urmează: topul realizat de revista Biz – 40%; topul rezultat în urma voturilor exprimate de specialişti online şi bloggeri – 30%; topul menţiunilor pe ZeList – 30%.

Până la a vedea clasamentul din acest an, haideți să aflăm cum este văzut un brand care face performanță în social media. Ieri, la Galateca, unde a avut loc și conferința Top Social Brands 2016, am întrebat și mi s-a răspuns.

Ce este un social brand de top?

„Cred că pentru a fi un social brand de top în anul 2016 îți trebuie nu doar o prezență constantă în social media, în zona de digital, tot ce înseamnă digital, deci nu doar pe Facebook, atenție, cât îți trebuie și un pic de curaj. Să nu mai facem lucrurile cum au fost făcute până acum. Să fim curajoși, inventivi, pe cât se poate, vizionari.” – Luminița Malanca (Graffiti PR)

„Viu. Să spună pe bune, să spună lucrurile pe care ar trebui să știe că le aștepți. Ar trebui să știe să spună și lucruri pe care nu le aștepți și să nu placă la toată lumea.” – Monica Anita (TNT – The People Network)

„Eu consider că un brand de succes în absolut orice domeniu este un brand care beneficiază de cele cinci calitați ale inteligenței emoționale: empatie, sociabilitate, simpatie, autocunoaștere și autocontrol. Atât. Nu cred că un brand trebuie să-și dorească să fie antipatic sau să nu placă la toată lumea.” Nicoleta Scarlat (Eisberg – Iubesc salatele)

„Mă întrebi asta când știi că lucrez la un social brand de stat? 🙂 Cred că este așa cum a zis Andreea Blejean. Un social brand de top este acela pe care poți să-l promovezi pentru că ai încredere în produsul pe care îl promovezi, care are în spate ceva reliable.” – Irina Alexe (TAROM)

„O companie care investește suficient de mult în canalul online și a înțeles importanța lui.” – Mădălina Uceanu (Career Advisor)

„Atunci când întrebi pe cineva, pe oricine, prieten, cunoștință, whatever, străin, știe să spună ceva fain despre brandul respectiv. Adică a ajuns la el ceva și a rămas cu o idee bună.” – Alexandra Rada (Garanti Bank)

„Cel care de fapt este recunoscut de consumatori, se bucură de o favorabilitate foarte mare, crește notorietatea brandului și până la urmă contribuie la creșterea business-ului respectiv.” – Virginia Oțel (Garanti Bank)

„Un brand care a înțeles că social media este comunicare bidirecțională și creativitate și inovabilitate, care are curaj să treacă peste directori de financiar, de marketing și manageri care nu știu atât de bine ce este social media și ne demonstrează cu argumente că merită să faci asta.” – Sabina Cornovac (F64)

„ Un social brand de top este acel brand care știe să vorbească pe limba consumatorului, știe să aibă subiecte care sunt de interes pentru consumator și care reușește să se facă love brand, într-un fel sau altul. Asta nu înseamnă că începi să iubești toate brandurile, dar poate că un anumit brand, prin felul în care comunică, prin ceea ce face sau prin felul în care acționează și interacționează cu tine, te convinge să-i dai like, te convinge să-l votezi, iată. Noi avem pentru top specialiști care votează, luăm în calcul menționările din Zelist și, iarăși, foarte important, un top social brand este acela care are o agenție foarte bună sau oameni foarte buni care îi completează chestionarele și le completează corect. Pentru că dacă nu completezi chestionarul, nu te înscrii, apoi dacă l-ai completat dar l-ai completat slab, nu primești puncte și tot așa. Deci trebuie să-ți faci treaba de la început până la sfârșit, frumos și corect, ca să ai un loc în top.” – Marta Ușurelu (BIZ)

Marta a scris AICI cine sunt Top Social Brands.

Iată care sunt brandurile care au ajuns pe primele 10 locuri în Top Social Brands 2016:

Top Social Brands 2016 - Top 10

Întregul clasament al celor 75 de branduri poate fi accesat pe www.revistabiz.ro. Studiul poate fi citit integral şi în Revista Biz.

***

Biz este brandul care reuneşte o puternică comunitate de oameni de afaceri, atât online, cât şi offline. Redacţia s-a impus prin realizarea unor importante studii şi topuri în parteneriat cu agenţii de research, pe cele mai importante domenii de activitate din România: Top 50 companii performante, Anuarul Directorilor de Marketing, Top 20 companii IT pentru care merită să lucrezi, Topul Agenţiilor de PR din România, Brand Ro sau BizTech.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *