Google România a lansat offline la The Vintage Pub, videoclipul „O facem pentru voi”, un proiect Youtube Vloggers feat. Marius Moga.

Știm cine e Marius Moga, dar cine sunt vlogerii? Vedetele cu care orice puști, de la 6+ până la 30+ (ca mine 😉 wink), vrea să aibă o fotografie, o interacțiune. Pentru că… mamele stau pe Facebook, iar puștii lor sunt pe YouTube!

Pentru ei și este imnul vloggerilor, lansat aseară. Pentru cei care, în timp ce noi ne like-uim și ne share-uim pe Facebook, formează comunități pe Youtube, mai puternice decât mai pot astăzi să genereze chiar vedetele de televiziune. Nu voi intra într-o explicație empirică, las acum doar atât:

– la TV nu se mai vorbește demult pentru segmentul 6 – 18 ani (înafară de show-urile cu tot felul de talente) și, să recunoaștem, se vorbește din ce în ce mai puțin interesant pentru orice segment de vârstă (excepție fac posturile de desene animate);

– „Pe YouTube mă pot uita la ce vreau și la TV nu e întotdeauna nici ce vreau, nici când vreau eu. De exemplu, acum vreau să ascult o melodie care nu e acum la KissTV” – răspunsul ad-hoc al unui copil de 9 ani

– YouTube nu este doar o platformă de conținut video, este o platformă de socializare și vloggerii știu foarte bine asta

– așa cum online-ul înlocuiește treptat FM-ul, așa se întâmplă si cu televiziunea

– pe Facebook sau la TV nu înveți (momentan) cum să te machiezi, cum să joci Minecraft, cum să faci un DIY pas cu pas, nu afli ce părere au ceilalți de vârsta ta despre o piesă, nu afli ce fac cei de vârsta ta la școală, nu le vezi bunicile în clipuri, nu ai thumbs down

Vloggerii, în cifre:

Laura Mușuroaea – 25.000 de abonați și aproape 4 milioane de vizualizări

Mikey Haș – 700.000 de abonați și aproape 90 milioane de vizualizări

Tequila (Bianca Adam) – aproape jumătate de milion de abonați și 50 milioane de vizualizări

Sector 7 (Andrei Ciobanu) – peste 100.000 de abonați și aproape 20 milioane de vizualizări

Anne-Marie Chelariu – peste 16.000 de abonați și un milion de vizualizări

Tudi Popa – aproximativ 90.000 de abonați și peste 3 milioane de vizualizări

Mihai Zmenta – aproape 500.000 de abonați și 50 milioane de vizualizări

Nu sunt singurii vloggeri din România. Mai sunt mulți, cu subscriberi, view-uri și multe comment-uri. YouTube are peste 7 milioane de utilizatori unici în fiecare zi, în România, și sunt înregistrate peste un milion de canale româneşti, mai mult decât Ungaria, Polonia sau Cehia.

YouTube Vloggers feat Marius Moga

Piesa/clipul “O facem pentru voi” este prima colaborare de acest gen din România, iar ideea îi aparține lui Anne-Marie Chelariu. În videoclip, Mikey Hash, Tequila (Bianca Adam), Zmenta (Mihai Țăranu), Sector 7, Tudi Popa, Laura Mușuroaea și Anne Marie Chelariu (Vlogul de Marți) vorbesc despre ce fac ei pe YouTube. Este imnul lor. Un imn compus în studiourile DeMoga Music, de Marius Moga, Ionuț “Yogi” Vasilache, Mădălin Roșioru, iar videoclipul este regizat/produs de Monday Media. Fiecare vlogger și-a scris versurile pe care le interpretează.

Laura Mușuroaea, vlogger

La filmări a fost foarte amuzant, am văzut cum se produce o melodie, cum se înregistrează. Ne-am distrat incredibil de tare la înregistrări, am râs, am glumit, mai ales că versurile au fost făcute pe loc. Eu mă bucur enorm că am avut șansa să fac parte din acest proiect și mă bucur că ne-am adunat toți și am realizat ceva atât de frumos împreună. Și, cu siguranță, acesta este doar începutul!”

Adi Anton, Managing Partner Monday Media

Monday Media este o agenție specializată pe strategie de Digital Marketing, PR și producție video. Se numește Monday pentru că ne place munca și creația, deci iubim zilele de luni pentru că abia așteptăm să mai lucrăm la un proiect interesant. Practic, suntem o mână de oameni pasionați de video și tot ce înseamnă marketing și comunicare.

Ideea video-ului care să-i reunească pe cei mai cunoscuți vloggeri din România a pornit de la Anne Marie. Ea a aruncat-o la fileu, Google România a preluat-o și ne-a transmis-o, iar noi am prins-o și am construit-o. Marius Moga a făcut piesa, iar Monday Media s-a ocupat cu tot ce înseamnă partea de regie, filmare, creație, montaj și în general cam tot ce ține de implementare. Melodia a fost apoi preluată de Cat Music, canalul din România cu cei mai mulți subscriberi și uite asa, Monday + YouTube = Love.

Adi Anton are 7 ani de experiență în televiziune, prima interacțiune la nivel profesional cu YouTube fiind perioada când lucra la TVR, la emisiunea ZonaIT ca producător executiv. Atunci l-a cunoscut pe Mickey Haș, cel mai de succes vlogger din România, cu peste 736.000 de abonaţi acum (Doza de Haș/ Doza de IT). L-am întrebat cum sunt vloggerii, comparativ cu vedetele de televiziune.

Vloggerii sunt diferiți de vedetele pe care le știm noi de la televizor. Sunt mai abordabili, mult mai umani și foarte, foarte tineri. Cei care îi urmăresc relaționează cu ei mai ușor, se simt ca și cum ar fi prieteni și se cunosc de mult timp. Asta mai ales pentru că temele abordate pe YouTube sunt situații cu care tinerii se confruntă zi de zi, sau sunt video-uri create pur și simplu pentru divertisment. Pe lângă toate acestea, se lucrează destul de ușor cu vloggerii. Sunt ascultători, relaxați, nu au aere de vedetă și se vede că sunt pasionați de ceea ce fac. Vor ca lucrurile să iasă bine. De aceea și acum cu imnul vloggerilor și și cu alte ocazii ne-am înțeles foarte bine la filmări, plus că ne-am distrat. Îmi place. Ar trebui să-i urmărească mai multă lume.

Piesa “O facem pentru voi” a fost lansată concomitent pe canalele vloggerilor de YouTube, dar și pe cel al Cat Music, cel mai popular canal românesc de muzică pe YT, cu peste 1,3 miliarde de vizualizări. Urmărește ce se spune online despre proiect pe #OFacemPentruVoi.